РАЗРАБОТКА ПРЕПОДАВАТЕЛЕМ МЕДИЦИНСКОГО ВУЗА НОВЫХ ВИДОВ ДИДАКТИЧЕСКИХ СРЕДСТВ КАК ФАКТОР РАЗВИТИЯ ЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КОМПЕТЕНЦИЙ
Коломиец О.М., Макацария Н.А., Хамани И.В.
Дата публикации на сайте: 2014-11-13 Доступна также в печатной версии журнала Резюме | Полный текст | Скачать в PDF
Акушерство, гинекология и репродукция. 2014; N3: c.71-75
В статье рассматривается проблема развития профессионально-педагогических компетенций преподавателя медицинского вуза. Раскрывается зависимость повышения качества профессиональной подготовки студентов от уровня психолого-педагогических и методических компетенций преподавателя. Описывается процесс разработки преподавателем структуры и содержания новых дидактических средств – «Учебной тетради студента» и «Сборника опорных таблиц и опорных карт студента», как показатель развития его профессионально-педагогических компетенций.
NEW DIDACTIC MEANS СREATION OF A MEDICAL HIGHER SCHOOL TEACHER AS FACTOR OF HIS PROFESSIONAL-PEDAGOGICAL COMPETENCIES DEVELOPMENT
Kolomiets O.M., Makatsariya N.A., Khamani I.V.
The State Education Institution of Higher Professional Training The First Sechenov Moscow State Medical University under Ministry of Health of the Russian Federation
Abstract: the article considers the problem of professional-pedagogical competencies development of the Higher Medical School teacher. It is revealed dependence of improving quality of students professional training from the level of the teachers psychological-pedagogical and methodical competence. The article describes the process of teachers developing of the new didactic means – «Students Study-book» and «Students Collection of reference tables and reference cards» as the index of teacher’s professional-pedagogical competencies development.
Key words: рrofessional-pedagogical competencies, didactic competencies, didactic means «Students Study-book», didactic means «Students Collection of reference tables and reference cards».